Afgelopen vrijdag vond de formele kick-off plaats met de partners van Jamfabriek. Aangezien dit niet fysiek plaats kon vinden verzamelde iedereen zich digitaal, om op afstand te genieten van een bijzondere lunch. Samen maken we Jamfabriek, dé plek waar ondernemers op het gebied van agri food samen werken aan een waardevol ecosysteem.
Agrifood Capital, HAS Hogeschool, Helicon, Jheronimus Academy of Data Science (JADS), Rabobank, Gemeente ’s-Hertogenbosch, het Bossche Investeringsfonds (BIF) en de Bossche Investeringsmaatschappij (BIM) ontvingen een verrassingsbox met daarin verschillende producten van onze Jammers, aangevuld met een heerlijke lunch. Maar het was niet zomaar een lunch, het was er een waar alle zintuigen werden geprikkeld. In samenwerking met Tasting Game zijn er geluidsfragmenten ontwikkeld die tijdens het eten van de verschillende producten beluisterd werden. Zo werd het verhaal van Jamfabriek verteld met daarbij uitleg over de verschillende gerechten die ze voor zich hadden.
Leden van de Jamfabriek community krijgen toegang tot ons netwerk van partners. Elke partner draagt op zijn/haar eigen manier bij aan het succes. Zo is JADS-TU/e bij ons betrokken om de impact en kansen van data/digitalisering voor de toekomst van de voedselindustrie in kaart te brengen. Dit doen ze door bijvoorbeeld data-gedreven business modellen en gepersonaliseerde food concepten te ontwikkelen. Maar we werken ook samen met de opleiding ‘Food Innovation’ van de HAS. Deze opleiding heeft een focus op het in de markt zetten van nieuwe innovatieve food concepten, het ontwerpen van slimme verpakkingen en het inzetten van de juiste communicatiemiddelen. Rabobank zet zich in om ondernemers in agri/food verder te helpen door samen verder te bouwen aan het laten groeien van hun onderneming.
Roel Schutten, directeur Agrifood Capital over Jamfabriek: ‘’Als ambassadeur bouwen we mee om Jamfabriek te ontwikkelen tot een “food hotspot” in onze regio. Een ontmoetingsplaats: waar ondernemers actief in wereld van agrifood elkaar ontmoeten, met elkaar in gesprek gaan en waar nieuwe producten en diensten bedacht en uitgevoerd gaan worden. Het is belangrijk dat er plekken in de regio zijn waar je de kracht van het AgriFood Capital ecosysteem bij wijze van spreken kunt zien, aanraken en proeven. Innoveren doe je immers samen.”
Kim Helmer, community manager van Jamfabriek: “Het is fijn om met deze professionele partijen aan tafel te hebben gezeten en samen met hen en onze agri food ondernemers verder te bouwen aan het agri food ecosysteem van ’s-Hertogenbosch. Zo gaan we de uitdagingen aan die de voedselindustrie te wachten staat.’’
De lunch was een groot succes en werd enthousiast ontvangen. Iedereen heeft zin om aan de slag te gaan, ieder vanuit zijn of haar eigen kracht en rol.